Share “Journalists jumping ship at Venezuela TV...”

Journalists jumping ship at Venezuela TV channel

Published on NewsOK Modified: August 22, 2013 at 5:42 pm •  Published: August 22, 2013
Advertisement

CARACAS, Venezuela (AP) — Any hope of maintaining editorial independence at what had been Venezuela's last nationally broadcast opposition TV channel now appears gone.

At least a dozen journalists quit Globovision this week complaining of government censorship.

The exodus follows the resignation of the channel's best-known on-air personality, Leopoldo Castillo. He was named a news director in May when the station's sale was completed to businessmen friendly with the socialist heirs of the late President Hugo Chavez.

The sale was announced before the April 14 presidential election in which Chavez's hand-picked successor Nicolas Maduro defeated opposition leader Henrique Capriles by a razor-thin margin.

Capriles has claimed Maduro stole the election through fraud. Globovision's new owners subsequently barred the station from covering Capriles, and he now relies on Internet streaming to reach Venezuelans.